Kai praeitą savaitę dėliojau įmonės informaciją į visus internetinius katalogus, tikėjausi, kad šią savaitę sulauksiu interesantų… Taip ir buvo ir šiuo atžvilgiu ši savaitė buvo ganėtinai sunki.
Tie, kurie yra apsiskelbę kokios nors įmonės vadovais, veikiausiai supranta įmonių katalogų paslaugų pardavėjų taktiką – užknisti negyvai, kol galiausiai nesusitari susitikti, o ir po susitikimo ramybę duoda viso labo porai mėnesių. Panašiai kaip ir mobilaus ryšio operatorių paslaugų pardavėjai – tik dar įkyriau.
Taigi, pirmieji apsireiškė UAB „Saulės spektras“ atstovas. Paskambino, paprašė direktoriaus numerio ir aš sukvailiojęs daviau (buvau pamiršęs, kas do biesas tie Saulėnai yra). Paskui tik prisiminiau… Deja, buvo per vėlu ir jau buvo susitarta, kad kitą dieną atvyks pas mus pristatyti savo paslaugų.
Spėkite, kam reikėjo atstovauti įmonę pokalbyje? Buvau deleguotas aš…
Taigi, atvažiavo pusamžis vyras, kuris, kaip supratau, dirba pagal verslo liudijimą pardavimų vadybininku, pradėjo pasakoti apie savo pagrindinį produktą – įmonių katalogą info.lt. Pristatė produktą, paslaugas, lankomumo statistikas ir… į bet kokį mano klausimą, bandant įsiterpti į išmoktą greitakalbę, buvo atsakoma grįžtant keliais pasakytais sakiniais atgalios ir kartojant tą patį.
Negana to, viskas, ką mėgino parodyti, pvz., kaip Google indeksuoja jų katalogą, kaip atrodo mūsų įmonės tiesiog pagrindinė informacija be papildomų paslaugų užsakymo, nepavyko – net pagrindiniai įmonės kontaktai nebuvo patalpinti (nespėjo), Google indeksuoja patį info.lt gana silpnai ir t.t.
Baigiant pokalbį iš tikro mane sudomino klausimas, ar įmanomas tas, taip vadinamas, prioritetas barteriu… Na, mes galim aniems šį bei tą pasiūlyti, jie gali mums. Atsakė, kad ne jo kompetencija tą spręsti ir pažadėjo atsiųsti atsakingo žmogaus kontaktus.
Gavau laišką, kuriame jokių kontaktų, bet yra paslaugų įkainiai…
Na, kainos gal ir nedidelės, bet kokia nauda? Ypač, kai nemokamas įmonių katalogas rekvizitai.lt duoda mums panašiai kaip minimalus paketas nemokamai, o ir Google į jį draugiškiau žiūri. Juolab, kaip vėliau sužinojau iš konkurentų, pagrindinį katalogo lankytojų srautą sudaro ir lankomumą kelia pašto tikrintojai… O ir kainodara įdomi – iš ankstesnės patirties, teko susidurti, paslaugų kaina gali sumažėti kelis kartus derantis…
Netruko paskambinti ir iš kito įmonių katalogo – UAB „Interinfo Lietuva“. Jie atstovauja jau įdomesnius katalogus – imones.lt ir visalietuva.lt. Įdomesnius todėl, kad, kaip ten bebūtų, tai vienas seniausių ir stambiausių žaidėjų rinkoje…
Taigi, paskambino ir dėjo iš peties – „ar nenorėtumėm paslaugų barteriu?“ (Informacijos nutekėjimas?..) Žinoma, kad domintų bent išsiaiškinti, tai nuvažiavau pakalbėti…
Kalbėjom daugiausia ne apie tai, ką jie gali pasiūlyti mums, bet ko reikia – jaučiausi kaip atvažiavęs parduoti paslaugas. Vienžo, išsiaiškinom, kad mes jiems galim teikti paslaugas ir produktus, susitarėm, kad atsiųs savo paslaugas ir kainas el. paštu ir pasiskaičiuosim, kokios reklamos norėsim ir už kokią sumą per metųs paslaugų galėsim suteikti.
Taigi, atsiuntė savo pasiūlymus daugiausiai PDF formatu (tingiu printscreen’int, tai pateiksiu tik tai, ką atsiuntė .jpg formatu).
Iš esmės pasiūlymai buvo laiškuose, pateikiu juos:
Siunčiu keleta laišku, kad butu akivaizdu už kiek produktu kokia kaina
1. Šitas pasiūlymas būtu maksimalus tai yra 1 viršelis Lietuvos imonių kataloge prioritetas pasirinktoj veikloj, bei pilna informacija www.imones.lt ir pilna informacija www.visalietuva.lt , prikabinau kartu su lryto televizija ir kaip jums šitas variantas 8000+pvm, jei be visaliwtuva 6000+pvm metams.2. Čia kaip minėjau fiksuotos vietos ir plis www.visalietuva.lt kaina
prioriteto plius 1000+pvm priklauso kuria vieta pvz 5vieta 1511+1000 viso
2511+pvm metams3. Ir pats minimaliausias be vietos tiesiog info abiejuose leidiniuose 2000+pvm metams
Ką nors supratote? Aš nelabai… Iš esmės, nusprendėme, kad reikia pasiskaičiuoti, už kokią sumą jiems galim suteikt paslaugų ir pasiimt atitinkamą pasiūlymą (tiksliau pasiklaust, ką gali mainais duoti už paslaugų vertę, kuri sudaro tam tikrą sumą per metus).
Taigi, kitą dieną paaiškėjo, kad jiems nereikia mūsų paslaugų, kad galim tiekt produktus… Pasiūlė susitikt su regiono vadove…
Susitikom. Agresyvi moteriškė. Padiskutavom apie reklamos naudą apskritai. Dar apie visokias pievas. Galiausiai perėjom prie sutartėlės pasirašymo (penktadienis ir jau galva nedirbo), tai surašė mums paslaugų už 4000 Lt PVM per metus ir pasakė, kad apsikeisim sąskaitom-faktūrom, kai aniems ko reikės…
Šiandien žiūriu, ką pasirašėm – tai matau, kad visiškai nesuprantu, iš kur tokia kaina, nes el. laiške paslaugų įkainiai buvo nurodyti gerokai mažesni… Mes neimam viršelio, negaunam vietos kataloge visalietuva.lt ir t.t. Nuovargis ir savaitės pabaiga daro savo… Laimei, galim nutraukt sutartį per 5 darbo dienas… Nors dar kalbėsiu…
P.S. Bandėm reklamą kataloge ringo.lt… Rezultatas nulinis… Tiesa, Google mus tame kataloge pateikia aukštai…
UPD.: Pamiršau įdėti nuorodą, kur iš dalies pateikiama geltonųjų puslapių nauda.
Nesupratau kokio velnio išvis su tais katalogais prasidėjai? Pats gi sakei, kad netgi viešieji pirkimai būna pasitelkus Google. O jeigu žadi tokiomis priemonėmis pasikelti savo reitingus Google paieškoje, nes bus nuorodų į jus ir visokiuose kataloguose, tai čia beždžionių biznis gaunasi. Nes norint matytis Google pigiausia yra tiesiog naudotis AdWords. Už 4000 Lt visus metus visoms savo prekėms išsipirktumėt raktažodžius. Čia su sąlyga, kad esu teisingai atspėjęs kur tu dirbi 🙂
Na o jeigu tikiesi, kad bus kažkokia tai nauda iš reklamos kataluoguose, tai… viltis durnių motina. Aš tokį vieną sūnų netgi pažįstu.Jis atidarė naują parduotuve sostinėje ir ją reklamavo berods VisaLietuva viršelyje. Tais laikais tai kainavo baisius pinigus. Bijau pameluoti, bet tai buvo apie 20 000Lt. Beje tai buvo senokai, kai Google ar išvis internetu netiek daug naudojosi kaip dabar. Tai praėjus metams jo paklausiau kiek sulaukė skambučių ir išklausiau keletos minučių keiksmažodžių laviną skirtą reklamai įmonių kataloguose…
1. Adwords’ai nupirkti, reklama stovi.
2. Nepakenks įmonės info kataluoguose.
3. Mokamų paslaugų neketinom imti, bet barteris paslauga į paslaugą – kodėl gi ne? Tai, kad nepavyko mums susitarti, kaip norėjom, tai čia kitas reikalas – „apipiso“ mus…
4. Sutartį pasirašėm „ne kondicijoje“. Šiandien iš ryto vėl viską peržiūrėjom ir matom, kad šūdas gaunasi.
5. Paklausiau vakar ir šiandien kelių žmonių, ką jie galvoją apie įmonių katalogus. Atsakymas buvo – „ką tokius?“…
P.S. Atsiprašau, kad numeruoju, bet truputį nusikalęs esu – reikia pailsėt, išsimiegot ir susidėliot normaliai mintis.
Tipo barteris tai jau ne išlaidos? 4k prekių savikaina vis tiek bus kokios 2k, ar bent jau 1k lt. Kam tokius pinigus mesti į balą? :-/
O „pavargęs“ tai pagiringas? 😀
Barteris turėjo pagal idėją būti paslauga į paslaugas. Jie mums reklamą, mes jiems sielos ramybę… Pradiniu momentu apie tai ir buvo kalbama, paskui tik išsirutuliojo į velniai žino ką… (Beje, sutartyje nenurodyta, kokiomis paslaugomis ar produktais turėsime atsiskaityti…)
O dėl pagiringo… Deja, jau teko pamiršti, ką tai reiškia. Pavargęs reiškia išsekęs ir fiziškai, ir dvasiškai, išsunktas iki negalėjimo, nusikalęs… Darbo daug buvo šią savaitę… Fizinio taip pat…
Kurtis Facebook’e puslapį, prisirinkt gerbėjų ir voilia reklama 🙂
1. Pakūriau.
2. Mes dirbam daugiausia su įmonėmis, tad tie socialiniai tinklai nelabai aktualūs, bet imsim baneriuką kada nors. Laiko nebuvo tik pakurti.
3. Regione Facebook nėra itin populiarus… Visgi, tai didmiesčių džiaugsmas…