Taip, tai „Swedbank“! Ne, nesu supykęs ant šio banko ar ką, bet… Tik ar kas nors be manęs atkreipė į jų naujo, mano dar neišbandyto, produkto – įrankio tvarkyti asmeninius finansus – reklamą televizijoje?..
Pirmoji reklama buvo visai nieko – stovi voveriukas ir šalia jo auga medis, ten kažką pasakoja ir t.t. Na, ne esmė…
Mane „užkabino“ antroji reklama, kur šalia vovieriuko atsiranda dar vienas vyriškas personažas kažkokio neaiškaus paukščio pavidalu. Nesupratau, ar tai ančiukas, ar tai žąsiukas – kažkaip išgaravo iš atminties…
Reklamoje kalbama apie partnerystę ir rodomi vaizdeliai apie du draugus. Gražus reklaminis filmukas su aiškia homoseksualizmo propagavimo potekste.
Ne, ne dėl pavartoto reklamoje žodžio „partnerystė“ „užsikabinau“… Kita vertus, jau pats šis žodis yra įgavęs homofobiškoje visuomenėje neigiamą atspalvį…
Man užkliuvo vaizdinė informacija apie du draugus ir jų meilikavimą vienas kitam. Pvz., situacija, kai voveriukui nesiseka lipdyti puodo – jį apglėbia iš nugaros paukštinis padaras ir padeda… O dar tie tarpusavio žvilgsniai!!!
Ką, čia man kalbėti, pasigrožėkit patys:
Reklama aiškiai orientuota į vaikus, bet man įdomu, ar tie, kurie kūrė reklamą, ir tie, kurie ją peržiūrėjo, vertino ir patvirtino, neįžvelgė akivaizdžių asociacijų?.. Jei tai matau aš, tikiu, pamatys daugelis ir… Ir gali kilti dar vienas tolerantų ir tolerastų „žygis“ prieš homofobus… po to, kai katalikiškoji visuomenės dalis sukels „kipišą“ dėl homoseksualumo propagavimo reklamoje vaikams…
Keista, bet jau galima įžvelgti tam tikras tendencijas bankų „konkurencinėje kovoje“: visuomenės finansinis ugdymas švietimas, komunikacijos orientavimas į vaikus ir t.t. Apie tai jau buvau rašęs…
P.S. Tie, kas dar neskaitė Daliaus įrašų apie bankus, paskaitykit – įdomu ir visai iš kitos pusės „nušviečia“ įtarimus kartelio egzistavimui tarp bankų… Mano mintys veikiau tik pritemptos prielaidos dėl komunikacijos formų ir tikslo, o Daliaus grindžiamos realiais pastebėjimais dėl bankų veiklos ir jų taikomos „kainodaros“. Štai pirmas ir antras įrašai!
Ačiu už reklamą 🙂
Beje, tu teisus. Keistas pasirinkimas tokioje homofobiškoje šalyje kaip Lietuva. Ne taip akcentuojama kaip pasakoje apie princą ir princą, bet idėja yra.
Galbūt reklamščikai triukšmą norėjo sukelti ? Arba.. voveriukas vaizduoja Swed’ą 😀
Gali būti, kad tikimąsi triukšmo, bet… Šioje vietoje, ar solidžiai (ar bandančiai tokiai atrodyti) įstaigai kaip bankas tinkama tokia reklamos strategija?.. Aš tuo abejoju…
Nežinau, kas reklamos kūrėjai, bet, jei vietiniai, tikrai įdomu, apie ką jie galvojo…
P.S. Anokia čia tamstos reklama – nėra pas mane tų lankytojų tiek daug, tad vien dėl savęs tas nuorodas įdėjau, nes gali būti, kad kada nors pačiam kils noras paanalizuoti bankinių paslaugų kainas ir bus nuo o „nusirašyti“, nes įrašai įdomūs ir naudingi… Niekada negalvojau, kiek man kainuoja banko paslaugos – „by default“ aš sąskaitą banke ir bankinius atsiskaitymus laikiau patogiausia ir pigiausia forma.
Bankai kas met darosi vis brangesni.. O dėl parogumo tai beveik sutinku.. kol nereikia pervesti didesnių sumų. Tada paaiškėja kad reikia į banka vistiek eiti (arba generatoriu turėti, kas yra nepatogu).
Va ir aiškėja, kad ne lietuvaičių kūrinys ši reklama, o britų agentūros. Plačiau apie reklamą ir naująją banko komunikacijos strategiją: http://www.verslobanga.lt/lt/spaudai.full/4db159bd6e72b.
Šioje vietoje galima prisiminti „pagrindus“, kad tarptautinės kompanijos, vykdydamos savo komunikaciją užsienio rinkose dažnai daro esminę klaidą, neatsižvelgdamos į tos rinkos kultūrinius ypatumus.
Darosi įdomu, ar šis filmukas sulauks didesnio dėmesio, ar iš tikro tolerastų ir tolerantų lozungai apie homofobišką Lietuvą iš piršto laužti…
Labai drąsiai parašyta 🙂 ypač straipsnio antraštė, bet tu iš dalies teisus 🙂
Visada reikia žiūrėti giliau. Swedbank tai ne Lietuvos ir netgi ne Rusijos bankas. Kai žinai kur banko šaknys, kokios ten tendencijos, tai belieka pasiguosti prastu vertimu. Teisingiau prasta adaptacija Lietuvai.
O pati reklama tikrai nekalta, palyginus su tuo ką vaikai mato per TV. Įskaitant ir animacinius filmukus. Žodžiu noriu pasakyti, kad kažkur užstrigai su tuo homofobiškumu 😉
Na, pažiūrėjau „Vaikų balsą“, kur dainavo „Olia lia putytės“ ar kokios ten… Visai nekalta vaikui daina: „Aš duosiu saldainiukų, pažaisime truputį, mes esame pupytės, papūstos mūs lūpytės, pažaisime truputi, nes esame lėlytės bla bla bla“ – tai tik laisvas ir visiškai netikslus dainos citavimas, bet… tie patys vaikai laidoje šioje dainoje įžvelgė tokias „pošlas“ potekstes, kad man tik parūkius ir išgėrus supratimas atėjo, ką jie pagalvojo, nes šiaip neklausiau tos dainos ir visai nesigilinau į žodžius… Taigi, ne visada reikia kapstytis semantiniuose labirintuose ir tiesiog kartais tiesiog matyti ir girdėti tai, kas yra rodoma… O rodomas paukštinis neaiškios pakraipos personažas savo vaizdiniuose suartėjantis su draugu bei persirenginėjantis moterimi.
http://www.youtube.com/watch?v=yY24M2jvQtM&feature=related
Reklama kurta, kaip supratau, ne vien Lietuvos rinkai – tūbei yra ir rusiškos, ir lenkiškos ir kt. versijos…