Taip jau sutapo, kad naujų metų pradžia yra ir savotiškas šio tinklaraščio gimtadienis – jau mėnesiuką čia aktyviai rašau. Galbūt net nereikėtų sakyti „aktyviai“, nes tai nebūtų tikslus apibūdinimas. Daug tiksliau būtų pasakyti „hiperaktyviai“…
Sakoma, kad viena diena internete, prilygsta mėnesiui realybėje, o vienas mėnesis – tai realūs metai. Vadinasi, rašydamas šį tinklaraštį prie savo gyvenimiškos patirties jau pridėjau dar vienerius metus… Internete senstama daug greičiau nei realybėje… Žmonės čia daug greičiau pasiekia savo brandą…
Dar ir dabar prisimenu, kaip pirmą kartą atsidūriau internete. Tai buvo kokie 1998 metai. Dar buvau mokyklinukas ir kažkokiam namų darbų referatui sumąstėm su draugais paieškoti medžiagos. Nuėjom į interneto kavinę, nes tais laikais internetas namuose dar buvo prabanga. Prasėdėjom ilgai ir paskui dažnai grįždavom. Susirgom interneto liga, kuri dar mirku vadinosi.
Paskui sekė ilgi metai „Tako“ forumuose. Teko moderuoti ten. Su nostalgija prisimenu šią dinozaurų bendruomenę – joje buvo daug įdomių ir nuoširdžių žmonių, su kuriais, deja, neteko susipažinti gyvai. Liūdna buvo stebėti, kaip bendruomenė byra. Liūdna buvo matyti, kaip „Taką“ keičia „Zebra“. Galbūt kvaila taip prisirišti prie kažkokios nepažįstamų žmonių bendruomenės internete. Tačiau būnant ten laisvu nuo realybės laiku prabėgo gražiausios mano dienos internete…
Paskui kažkuriam savo gyvenimo tarpsnyje užstrigau kitoje bendruomenėje internete – bballzone.net. Tai buvo žaidimas (nors ir nei pirmas, nei paskutinis mano žaistas). Net ir nelabai vykęs… Tik kūrėsi jisai ir turėjo visai įdomių ir šaunių žmonių ratą. Įdomu, kaip jiems sekasi dabar?..
Paskutinė mano „liga“ buvo kito žaidimo bendruomenė. Į šį žaidimą atėjau turėdamas konkretų tikslą, bet dar nebuvau sutikęs tokią aistrą kažkokiam žaidimui jaučiančių žmonių… Buvo įdomu ir naudinga stebėti, nes tuomet rašiau darbą apie virtualias bendruomenes…
Buvo dar daug kitų mano nukrypimų internete, bet štai ir nuosavas tinklaraštis… Hiperaktyvaus rašymo tinklaraštis…
Turiu pripažinti, kad to ir norėjau – aktyvaus rašymo, padedančio apvalyti smegeninę nuo minčių pertekliaus. Ir, jei sekate šio tinklaraščio įrašus, veikiausiai pastebėjote, kad rašau šiek tiek chaotiškai… ir šio tinklaraščio dėka galiu įvesti tvarką savo mintyse…
Labai taikliai parašiau (didžiuojuosi savo įžvalga), kad šis tinklaraštis yra grafomano užrašai – savotiška užrašų knygutė, kurioje tiesiog dedami esminiai pastebėjimai prieš kažką didesnio, kažkokius rimtesnius rašymus, kurių veikiausiai niekada ir nebus, nes tam reikia laiko… bet bent sudėlioju štrichus, jei kartais prie ko nors norėčiau sugrįžti.
„Truputis nieko apie viską“ – šio tinklarašio kredo taip pat puikiai atspindi, ko galima tikėtis iš įrašų, publikuojamų čia. Galėčiau rašyti išsamiau, o ne tik vos paliesdamas temą. Galėčiau įdėti daugiau analizės ir pastangų 0 galbūt tai šį tinklaraštį ir jo įrašus padarytų solidesniais, bet… man gerai taip, kaip yra…
Iš tikro nesitikėjau, kad mano rašliavos taps tokios populiarios. Žinoma, iki populiariausių tinklaraščių tiek skaitomumu, tiek komentavimu, švelniai sakant, netraukiu, bet, pripažinsiu, nesitikėjau net dešimtosios dalies to, ką turiu. Galbūt, jei būčiau kėlęs sau kažkokį tikslą vardan lankomumo statistikos, būčiau rašęs kiek kitaip (rimčiau, protingiau ir išsamiau), o ir šis tinklaraštis atrodytų ne tik kaip iš šiknos ištrauktas dizaino prasme.
Šiai dienai yra 14 prenumeratorių. O tai kur kas daugiau nei turi apie 90 proc. mano prenumeruojamų tinklaraščių (kurių yra virš 200), o aš asmeniškai juos laikau ir įdomesniais ir turiningesniais ir naudingesniais. (Galbūt be reikalo nuvertinu savo rašliavas? Gal jos iš tikro įdomios?..)
Netgi atsirado žmonių, norinčių prenumeruoti įrašus el. paštu. Dėl jų net teko pavargti, ieškant įskiepio, leidžiančio prenumeruoti. Tik nesu tikras, ar, mano pasirinktas, WordPress Newsletter subscription Opt-in for SendBlaster veikia. Kol kas bandomuosiuose paštuose gavau tik sveikinimo laišką, kad užsiprenumeruoti pavyko. Ir tai laiškas nepraeina Gmail brukalų filtro… O įrašų kol kas negavau… Neduokdie, teks ieškoti kito įskiepio…
Taigi, vardan statistikos, nors ir nelabai gilinausi, ką reiškia tie pateikiami rodikliai, pasakysiu, kad per mėnesį tinklaraštis aplankytas 953 kartus. Pusė jų buvo nauji atvykėliai. Peržiūrų būta 4838. Mane atranda daugiausiai blogeriuose, dar nemažai atveda Google ir šiek tiek yessuz.blogas.lt. Daugiausiai šiame tinklaraštyje žmonės ieško Ryčio Buračo, ligų pavadinimų, užstalės žaidimų, komjaunimo tiesos ir top-tech.lt.
Tai būtų tiek statistikos, prisiminimų ir šiaip viso kito. Atsimenu kažkada diskutavau kažkur apie žmonių poreikį skaityti ir tebesitęsiantį susidomėjimą tinklaraščiais… ir visiškai sutinku su vienastoks pastebėjimais apie nebeskaitomus ir neberašomus tinklaraščius… „Kol kas pakaitalo niekas gi neišrado.“
Ačiū, kad Jūsų tiek daug!
O man tas „dizainas“ patinka. :}
Na, man irgi patinka, bet labai daug priekaištų girdėjau iš skirtingų žmonių dėl jo neišbaigtumo…
Kam tau tie įskiepiai, kai Feedburneris leidžia prenumeruot paštu. + Mažiau įskiepių.
Dėl dizaino. Man visi dizainai yra geri, jei atitinka šias sąlygas:
1. Šviesus fonas, tamsios raidės.
2. Pakankamas kontrastas, kad būtų įskaitoma nevarginant akių.
Taigi čia viskas idealiai.
Xm… Reikės panagrinėti tada, kaip tai įgalinti be įskiepių… Dėkui, nes turėjau įtarimą, kad leidžia, bet užtikrintas nebuvau.
Nėra ten labai ką nagrinėt. Atsidarai Feedburner → Publicize → Email subscriptions
Įsijungi, nustatymuose gali išverst žmonėms siunčiamų laiškų formas ir pan.
Įsikeli nuorodą į savo tinklaraštį ir viskas.
Dar nepaminėjai, kad nuorodą galima pakoreguoti, pvz., kad mygtukas atitiktų šablone naudojamą standartą ir t.t. 😉 Bet dėkui už paaiškinimą. 😉
Mygtuką paminėjau neatsitiktinai – vakar ilgai ieškojau, kaip pakoreguoti įskiepio kodą, kad rodytų taip, kaip noriu (ir kaip dabar rodo). Neradau (shame on me). O dabar labai paprastai viskas. Beliko tik du dalykus, kurie susiję išspręsti – valdikliuse naujausius įrašus per kažkokį RSS valdiklį paleidau. Tik problema, kad paties naujausio įrašo nerodo… Galvojau ir komentarus taip padaryti, bet irgi naujausių nerodo… Čia tam, kad būtų galima užsiprenumeruot paprasčiau, o ir man gražiau atrodo…
Ai, dar, nesu tikras, kad populiariausių įrašų įskiepis korektiškai veikia… Nes populiariausias tik 5 vietoj rikiuojamas…
Nuoroda yra nuoroda, mygtuko kodas yra mygtuko kodas. Specialiai rašiau „nuoroda“ – kaip ją apipavidalinsi, jau tavo poreikių reikalas.
Kadangi mano tema turi nuosavus RSS ir Email mygtukus, tai į FB siūlomą kodą praktiškai nesu žiūrėjęs, dabar jau iš viso buvau pamiršęs, kad tokį jie siūlo.
RSS valdikliai kažkodėl dirba su užlaikinimu, tai to naujausio įrašo teks kiek palaukt.
Komentarų RSS niekas neprenumeruoja, tai net neverta stengtis per daug. Per 3 metus gal kokios 5 prenumeratos susikaupė, kažkas neturi ką veikt.
Dėl tų populiarumų, tai nieko nežinau. Niekad su jais nežaidžiau, nematau prasmės.
Na, man smagu visai pasižaisti ir susipažinti su galimybėmis… 😀
Kas dėl komentarų srauto RSS, tai sutinku, kad nelabai aktualu, bet pateikimas geresnis nei dabar: rodo autorių, temą ir šiek tiek paties komentaro. O dabar – tik autorius ir tema. Man anas variantas geriau žiūrisi, tik tas vėlavimas nelabai prie dūšios…
Na, jei jau nori komentaro ištraukos, tai yra Get Recent Comments įskiepis, kuriuo galima pasiderint, kaip nori pateikt naujausius komentarus. Manau, kad labiau tinkamas negu RSS.
Gerbiamas Mantai, sudomino Jūsų rašiniai apie reklamos mitologiškumą. Norėtumėme juos paskelbti neseniai sukurtame visuomeniniame portale http://www.alkas.lt
Ar sutiktumėte?
Jonai, turiu Jus painformuoti, kad šie rašiniai yra ganėtinai seni. Džiugu, kad dar nepraradę aktualumo ir vis dar domina. Žinoma, galima paskelbti, jei tik nurodytas originalus šaltinis. Neturiu nieko prieš tai. Man daugiau reklamos nepakenks.