Pirk dramblį… arba delfiną!

Kažkada labai seniais laikais gyveno Delfų orakulai, pranašavę gerovę žmonijai užu avyčių ir nekaltų mergyčių kūno dalis… (Tie, kas matė naujausią, o gal jau ir nebe, filmą apie 300 spartiečių, tie prisimena, kad buvo tokie laikai…) Paskui sekė tamsieji amžiai, pakol užgimė nauja šviesa, pagarbiai vadinama Internetu.

Partenogenezės būdu Internete atsirado žiniasklaida, torentai, tinklaraščiai – visokio gėrio ir blogio… Atsirado čia ir toks niekam nežinomas naujienų portalas – www.delfinas.lt.

Tai buvo tarsi silpnesnysis Delfi.lt (didžio žiniasklaidos Internete dievų valdovo) Siamo brolis dvynys, kuris taip ir neišsivystė ir po neilgos kovos pavirto į tą patį Delfi.lt. Nelygi dievų ir titanų kova…

Ne, tai ne dar vienas įrašas internete apie Internetą. Ne, tai ne dar vienas įrašas apie kovas internetuose. Ne, tai ne dar vienas įrašas apie Delfi dizaino pokyčius ir iš to „išplaukusias“ pasekmes. Tai įrašas apie reklamą… Reklamą Delfyje…

Paskutiniu metu, man taip pasisekė gyvenime, nuo akademinių pamąstymų reklamos tematika, teko pereiti prie empirikos. Taigi, kažkaip kitaip, dėka pažinimo, galiu vertinti viską ir pasakyti drąsiai – „netikėkite netikrais pranašais ar orakulais!“

Štai vienas mūsų įmonės klientas sumąstė, prisiklausęs gražių istorijų apie gyvenimo prasmę ir vadybą, kad jojo įmonė uždirbs milijonų milijonus, jei apie juos sužinos dar daugiau žmonių. Visai nesvarbu, kad įmonė neturėtų nei finansinių, nei žmogiškųjų, nei technologinių išteklių patenkinti išaugusią paklausą (jau dabar ji viršija pasiūlą)…

Taigi, klientas… Rimtas žmogus. Protingas. Puikus ūkininkas (ta prasme, kad ne žemdirbys, bet ūkio,t.y., verslo tvarkytojas). Nepaisant senyvo amžiaus,  dar ir ganėtinai „pažengęs“ – skaito Delfi.lt.

Taigi, klientas sumąstė, kad jis pastebi reklamą Delfi, kad tai labai populiarus puslapis, kad daug žmonių lankosi ir kad čia reklamuotis jo įmonei būtų labai naudinga. Neteisiu jo už tokį požiūrį – jis vadovavosi logiška prielaida, kad ten, kur lankomumas didelis, lengviau būti pastebėtu ir pritraukti naujų klientų.

Kita vertus, čia labai svarbus aspektas – kainos ir naudos faktorius… Taip, daugiau pastebėtų, daugiau susidomėtų, bet…

Parašiau aš į tą patį Delfi.lt ir užklausiau, kiek tas reklamos malonumas pas juos kainuotų. Maloni vadybininkė atsiuntė man visas kainas ir paaiškinimus bei išdėstė sąlygas ir t.t. Taigi, dalinuosi tuo, kas nėra jokia komercinė paslaptis, kaip pasakė vadybininkė, nors tada Delfi.lt šių kainų nei dienos metu pasišviesdamas jonvabalio ūsais neradau.

Pirmiausia reklaminiai plotai:

DELFI

Daug ir visokių baneriukų… Pasirinkimas platus: imk didelį judantį, vidutinį ar mažiuką ir niekam nematomą bei nejudantį… Visai kaip nuėjus į „Maxima“ rinktis dešros, kai nėra tavo mėgstamiausios…

Dabar apie kainas:

Tituliniame puslapyje yra dar galimos tokios pozicijos, kurios yra nuolatinės –
jų kainoraštyje nėra. Tai yra vadinami infoblokai. Jie prasideda nuo Easy Travel infoboko ir tęsiasi per visą koloną.
Jie skirti nukreipti lankytojų srautą į svetainę ir didinti pardavimus.
Infoblokai gali būti talpinami  prie tam tikro kanalo. Jų kainos priklauso nuo dydžio.
100 px – 4000 Lt mėnesiui. Dydis gali būti 100,200,300 px.
Užsakant ilgam periodui, taikomos didelės nuolaidos.

Ir dar truputis informacijos:

Derinant metines sutartis, yra taikomos didelės nuolaidos.
Pvz. 250×100 baneriukas infobloko pozicijoje prie pasirinkto kanalo, ten , kur yra vietos
(ne puslapio viršuje, kur yra 250×100 statinis baneris),
mėnesiui Gross kainuoja 4000 Lt.
Užsakant 12 mėn, kaina skaičiuojama kaip už 9, ir nuo to dar pritaikoma nuolaida 20 proc.
Tad mėnesio kaina sumažėja iki 2400 Lt+PVM. Atitinkamai skaičiuojamas ir didesnis – 200 px variantas.
Svarbiausia, kad infoblokus galima transliuoti per xml arba IFrame – tad informacija juose gali atsinaujinti
labai dažnai, tiesiai iš kliento serverio

Kam dar nepabodo skaityti ir vis dar įdomu, pateikiu visą kainininką: DELFI pricelist 2011.04.01 (Clients).

Reikia apibendrinimo? O jis tik retorinis – ar verta mokėti 20 LT už paspaudimą?.. Tokių kainų kainininke nemačiau, bet jos šiaip tai ten gerokai didesnės…

Padiskutavom su klientu ir tiesiog baigsiu savo įrašą jo pasakytais žodžiais:

Ech, Mantai, ne į tą verslą aš investavau ir šitos kainos man per didelės…

P.S. Jei kam kilo klausimų dar dėl paviešintos medžiagos, tai pasakysiu, kad viešinti gavau leidimą – atsiklausiau, paprašiau ir davė. Džiaugiuosi nesavavaliaudamas!

Tagged , , , , ,

7 thoughts on “Pirk dramblį… arba delfiną!

  1. Mantas parašė:

    Pats save pakomentuosiu, kadangi tingiu pildyt įrašą…

    Įdomiausia, kad patys nepublikuoja savo kainų, o kitiems leidžia. Dabar užsikelsiu savo SEO su ieškančiais Delfi kainų… 😀

  2. Tomas parašė:

    Jei visi perka vadinasi verta 🙂 žinau, kad retorinis klausimas, bet negalėjau susilaikyti į jį neatsakęs…

    • Mantas parašė:

      Na, negalėjai susilaikyti ir prašovei dukart, nes dabar „tarkuosiu“… 😀

      Jei visi kažką daro, ar tikrai reikia tą daryti? – štai kur klausimas?! Iš esmės, kalbant populiaresnėmis temomis, jei visi perka išmaniuosius telefonus, o tau jis reikalingas tik skambinimui, ar tau verta pirkti išmanųjį telefoną vardan mados klyksmo?.. Žr.: http://praeivis.lt/2011/05/01/ar-jums-reikia-ismaniojo-telefono/

      Esminis atsakymo momentas į bet kokį klausimą „ar verta?..“ yra pasvėrimas naudos prieš išlaidas – tekste buvo minėta, kad įmonė jau ir taip neatsikrato užsakymų, kad nebespėja jų patenkinti, tad ar verta jai reklamuotis tokiu atveju vardan mados?.. Šioje vietoje netgi galima analizuoti, kad padidėjus susidomėjimui ir užsakymų skaičiui dar labiau gali taip pat padaugėti nepatenkintųjų, dėl kurių kentėtų įmonės reputacija…

  3. praeivis parašė:

    Nuoroda į delfinas kreiva. Nors berods ten delfis randasi jau keletas metų 🙂
    O reklamuotis delfyje tas pats kaip ir įmonių kataloge – greičiausiai nesulauksite anei vieno kliento, nes delfi žmonės lankosi norėdami perskaityti naujienas. Ir tų naujienų ten tiek daug, kad ant reklamos paspaudimų kaina gaunasi smarkiai per didelė. Ten galima tik reklamuoti brandus, kad žmonės išgirstu ir įsimintu vardus. Pavyzdžiui coca-cola ar samsung. Galima ir kokį lietuvišką mineralinį vandenį jeigu pinigai kišenę spaudžia. Bet tik gigantams. Kitiems visiškai nėra prasmės. Keista, kad žmonės turintys savo verslą to nesupranta :-/

    • Mantas parašė:

      Va tame ir esmė, kad tai, kas apsimoka vienam, nebūtinai apsimoka kitam, o dabar kad ir tame pačiame Delfyje pilną įmonėlių, kurios nėra tokios didelės, kad joms apsimokėtų tokiomis kainomis…

      • praeivis parašė:

        Esu girdėjęs apie stebuklingus pasiūlymus kurių tikrai neįmanoma atsisakyti. Jeigu kasdien skaitai delfi tai turėtum pastebėti, kad neretai kai kurie reklamų plotai būna tušti. Spėju, kad tokiomis kainomis laaaabai mažai kas reklamuojasi. Tai ir tenka visokius specialius pasiūlymus teikti, kad tik reklamos plotus užpildyti. Taip, kad tos įmonėlės apie kurias užsiminei visai gali būti, kad reklamuojasi kur kas pigiau nei parašei 🙂

      • Mantas parašė:

        Gali visko būti, nes realiai parduodama tai, ko kurti nebereikia ir tai praktiškai nieko nekainuoja, tad kainodara grindžiama verte veikiausiai… Kai nėra vertės už tokią kainą, tai ji mažinama, kol randama, kam parduoti.

Comments are closed.

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos